Zdarza się tak, że klient, który kupuje na Allegro jakiś produkt, stwierdza, że jednak nie jest to to, czego szukał i anuluje rozpoczętą transakcję.

Taki manewr można wykonać bardzo szybko i sprawnie wychodząc  w zakładkę „Kupione”. A co dla  właściciela e-sklepu oznacza anulowanie transakcji Allegro? 

Anulowanie transakcji Allegro – zasady

Gdy robi się zakupy online, zdarza się, że czasem jednak rezygnujemy z tego, co pierwotnie zakupiliśmy. Tzw. anulowanie transakcji w serwisie Allegro jest możliwe, jeśli dany przedmiot został zakupiony z konta firmowego. Wówczas, bez konsekwencji można zrezygnować z zamówienia, jedynie do mementu, w którym sprzedający nie zacznie realizować przesyłki. 

Status przesyłki można sprawdzić wchodząc po kolei w następujące zakładki: „Zakupy” i „Moje zakupy”. Następnie ukaże się nam lista zakupionych przedmiotów. Wówczas należy kliknąć w „Szczegóły zakupu”. Po rozwinięciu zakładki, na samej górze ukaże nam się belka, która pokazuje na jakim etapie jest nasze zamówienie. Należy jednak pamiętać, że anulować zamówienie można do trzech dni po zakupie, nawet jeśli jej  status się nie zmienił. Robiąc zakupy online, warto wiedzieć także, że opcja anulowanie transakcji Allegro” nie jest możliwa zawsze. 

Kategorie, w których nie można skorzystać z anulowania transakcji w serwisie Allegro: 

  • produkty inwestycyjne;
  • audiobooki;
  • gry online;
  • ebooki;
  • kody;
  • leki;
  • gdy metoda wysyłki to e-mail. 

Co anulowanie transakcji znaczy dla sprzedającego?

Powyższe zasady dotyczą kupujących. A jak z anulowaniem transakcji w serwisie Allegro ma sobie poradzić sprzedający. W pierwszej kolejności należy sprawdzić skrzynkę mailową, która jest powiązana z kontem sprzedażowym. To właśnie tam pojawi się informacja o anulowaniu transakcji. 

Kolejny krok, to zmiana statusu zamówienia na „Anulowane”, a następnie zwrot wpłaconych środków na konto kupującego. Tę czynność należy wykonać przez Allegro Finanse. Oczywiście pieniądze zwracamy w momencie, gdy towar i przesyłka zostały opłacone „z góry”.

Następnie trzeba zaktualizować status dostępności produktu. Jest to szczególnie ważne, gdy sprzedawane są pojedyncze sztuki towaru. Ostatnim krokiem, jaki musi wykonać sprzedający, to wniosek o zwrot prowizji. 

Cała procedura nie jest skomplikowana, dlatego warto o niej pamiętać. Po pierwsze dlatego, że nie będziemy musieli płacić prowizji od czegoś, co finalnie nie zostało kupione. Po drugie, to, że ktoś zrezygnował z zakupu, nie oznacza, że towaru nie kupi inna osoba. Po trzecie, sprawny zwrot pieniędzy na konto kupującego, zwiększa zaufanie do marki i szansa na to, że ostatecznie owy klient jednak coś u nas kupi.