Choć większości ludzi kojarzy się głównie z wypełniaczem paczki amortyzującym wstrząsy i chroniącym zawartość przed uszkodzeniem, to jednak ma on więcej zalet. Papier pakowy może być nie tylko praktyczny, ale też spełniać inne zadania, związane chociażby z estetyką. Warto poznać jego potencjał, żeby móc go w pełni wykorzystać.

Papier pakowy w e-commerce i nie tylko

Rozkwit sklepów internetowych, jaki ma miejsce w ostatnim czasie przekłada się w prosty sposób też na jakość opakowań oraz wypełniaczy. Każdy chce otrzymać dobrze zabezpieczoną paczkę ze swoim produktem. Papiery pakowe występują w różnych gramaturach. Odpowiada ona między innymi za jego sztywność i odporność. W zależności od produktów, jakie sprzedajemy, możemy zatem wybierać odpowiednio dopasowane rodzaje papieru. Sprawdzi się oczywiście jako wypełnienie – zapobiegnie przesuwaniu się zawartości, zamortyzuje wstrząsy podczas transportu. Arkusze o większej gramaturze znajdą zastosowanie natomiast jako przekładki lub podkładki. Bywają przydatne resztą nie tylko w sklepach internetowych, ale też w zwykłych, stacjonarnych, zwłaszcza tam, gdzie sprzedawane są delikatne wyroby ceramiczne. Część papierów pakowych posiada atesty spożywcze. Wówczas można je stosować również do pakowania żywności.

Estetyka

Choć nie jest on ani kolorowy, ani nie ma ciekawych wzorów, to trudno papierowi tego typu odmówić surowego uroku. Co ważne, papier pakowy najczęściej występuje w postaci szarej lub białej. Może być wytwarzany z masy makulaturowej albo celulozowej. Znany jest też papier siarczanowy, choć najbardziej pożądany ze względu na swoje walory estetyczne jest papier prążkowany oraz półpergamin. Każdy z nich różni się nieco swoim wyglądem, jednak nawet ten najzwyklejszy, makulaturowy ma w sobie pewien urok. To ważna zaleta z punktu widzenia firm sprzedających produkty ekologiczne. Dla nich ważnym elementem wizerunkowym jest takie pakowanie swoich produktów, by ograniczyć liczbę śmieci, a w szczególności plastiku. Papier jest uważany za przyjazny środowisku materiał, który szybko się rozkłada, a także może być ponownie przetworzony. Ponadto jest stosunkowo niedrogi i sprawia, że paczka zapakowana z jego użyciem wygląda na bardziej ekskluzywną.

Im lepszej jakości papier, tym większa jego gramatura i tym większe walory estetyczne. Niektóre wysokiej jakości papiery z powodzeniem są wykorzystywane jako samodzielne opakowania produktów. Jest to też część wizerunku firmy, dlatego warto zastanowić się, z czym dokładniej będzie miał do czynienia nasz klient.